19. januára 2015

J.R.R. Tolkien- Hobit

Počet strán: 231 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: originál vyšiel v roku 1937- Slovart 2012

Anotácia:
Hobit Bilbo Bublík má pohodlný život, nie je ctižiadostivý a len zriedka cestuje ďalej ako na druhý koniec Vreckán. Raz sa však pred jeho dverami objaví čarodejník Gandalf s trinástimi trpaslíkmi a zoberú ho na cestu ,,tam a zase späť". Chcú získať poklad veľkolepého Smauga, veľkého a veľmi nebezpečného draka...

O knihe:
Hobit je literárna predohra fantasy trilógie Pán Prsteňov. Od jeho vydania v roku 1937 sa predalo niekoľko miliónov výtlačkov, Hobit od J.R.R. Tolkiena je jedna z najobľúbenejších a najinšpiratívnejších kníh 20. storočia.


Toto je rozprávanie o dobrodružstvách hobita Bilba, ktorý príde na to, že prežíva a hovorí o skutkoch naskrze nečakaných...

Veľmi dlho som rozmýšľala, či na túto knihu napíšem recenziu. Určite je len málo ľudí, ktorí túto knihu a fantasy trilógiu v kinách nepoznajú. Nakoniec som si ale povedala, že táto kniha si proste zaslúži mať miesto v mojich recenzách.

Aj keď dej asi každý pozná, zopakujeme si to aj z môjho pohľadu. 
Bilbo Bublík je hobit v starších rokoch, ktorý má pokojný život. Býva v krásnej dedinke, vo svojej pohodlnej nore, ktorú mu nejeden hobit závidí. Jeho najväčším potešením je, keď ráno vstane, príde do svojej plnej komory a naje sa. Potom si zapáli oheň a upečie pár koláčikov. Takto to ide stále až do dňa, keď sa pred ním zjaví mocný čarodej Gandalf, ktorého každý pozná široko ďaleko pre jeho mocné čary. Povie mu, že prišiel hľadať vynikajúceho zlodej na dobrodružstvo a práve jeho našiel u Bilba doma. Áno, dobre čítate. Hobiti sa totiž vyznačujú svojou tichou chôdzou a šikovnými prstami. Bilbo ho samozrejme odmietne a hovorí, že je na zlej adrese a on sa na dobrodružstvo určite nevydá. Aj keď si Bilbo myslí, že všetko je ako predtým, ráno ho čaká zaujímavá návšteva v podobe trinástich trpaslíkov, ktorí sa vydávajú na dobrodružstvo na ktorom konci je buď smrť, alebo neskutočné bohatstvo. Vtedy si Bilbo musí položiť životnú otázku. Aký život si vyberie? Pohodlný a v bezpečí, alebo sa vyberie na nebezpečné dobrodružstvo? 

Keď som knihu dostala, prekvapilo ma, že má tak málo strán. Je ich len dvesto, ale na stranách sú malé písmenká, takže mi zabrala dosť času. Čo sa týka deja. Nedokážem nič vytknúť. Je to geniálny dej, ktorý sa len tak hocikde nevidí. Musím sa priznať, že toto je moja prvá kniha, ktorá je celá písaná z chlapského pohľadu. Nemám rada tak písané knihy, ale túto som si proste musela prečítať. Keď som ju čítala, dej bol tak napínavý, že ma ani nezaujímalo, že to je písané z iného pohľadu. Postavy som si strašne obľúbila a na konci knihy sa mi s nimi ťažko lúčilo. Ku každému som si spravila puto a každá postava s trpaslíkov bol v niečom krásny a mal v sebe niečo zaujímavé. 

Čo ale musím vytknúť. Knihu by si mal každý prečítať skôr, ako vidí filmy. Ja som spravila hlúposť, že som filmy videla skôr. Môžete tušiť aj prečo. Je len jedna kniha a sú tri dvojhodinové filmy. V knihe bolo veľa scénok skrátených, alebo úplne vynechaných. Nechcela som knihu súdiť, kým som bola v jej polovičke, ale po prečítaný proste hovorím, že som si filmy zamilovala viac. Chápem...kniha bola písaná skutočne dávno, ale filmári spravili filmy, ktoré mi zostali v hlave a len tak neodídu. Výborné obsadenie, prostredie, efekty. Ale naspäť ku knihe....odporúčam ju skutočne každému. Je to silný príbeh plný dobrodružstva. 

Prekvapí vás moje nízke hodnotenie, ale čo už. Kniha ma nedostala tak, ako ostatné. Autor mohol dej trochu viac rozviazať a čo najviac sa mi nepáčilo bolo, že najväčšiu bitku v knihe Bilbo nevidel. (alebo skôr prespal)

MOJE HODNOTENIE: 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!