7. februára 2015

John Green- Papierové mestá

Počet strán: 296 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: Yoli
Rok vydania: 2014

Anotácia: 
Margo Rothová-Spiegelmanová. Jej bláznivé dobrodružstvá sa zakaždým prehnali školou ako letná búrka; na gitare ju naučil hrať nejaký starký v polorozpadnutom dome v missisippskom Hot Coffee. Tri dni kočovala s cirkusantmi, lebo ich presvedčila, že by z nej mohla byť artistka. Na koncert The Mallionaires v St. Louis sa dostala tak, že sa vydávala za basgitaristovu frajerku, a keď ten s ňou naozaj chcel chodiť, poslala ho kadeľahšie. Jej najneuveriteľnejšie príhody sa vždy ukázali ako skutočné! 

Tak do tejto dobrodružnej duše sa beznádejne zamiloval Quentin - Kvéčko Jacobsen, trochu zakríknutý chlapec z dobrej rodiny. Keď mu pojašená maturantka jednej noci vlezie do izby prezlečená za nindžu a odhodlaná vykonať jedenásť bodov neľútostnej pomsty nevernému frajerovi a bývalým kamarátom, Kvéčko neodmietne. To, čo povystrájajú, Quentina rovnako nadchne ako vyľaká. Lenže na druhý deň je Margo preč a zanechá po sebe len indície určené práve jemu. Vydáva sa na cestu plnú odbočiek, a čím bližšie je k cieľu, tým lepšie spoznáva skutočnú tvár priateľky - a možno aj svoju vlastnú. 


Prepáčte, že som text anotácie skopírovala, ale tie názvy a ich mená boli pre mňa....(nekomentujem).
Knihu som dostala ako darček na meniny od bratovej frajerky. O knihe som už čo-to počula a stále to boli len negatíva. S Johnom som sa zoznámila pri knihe Na vine sú hviezdy, ktorá ma úplne dostala. Aljašku som od neho nečítala a nehrnula som sa ani do týchto Papierových miest. Keďže som ju dostala, povedala som si, že si zaslúži šancu. Musím len povedať, že na každej kapitole som sa musela pozrieť na meno autora, pretože mi to ku Greenovi proste nešlo. 


Znovu som čítala knihu, ktorú by ste mohli rozdeliť na časti. Každá je niečim zaujímavá a v každej je niečo, čo vás buď dostane, alebo extra naštve. V prvej časti sa zoznámime s postavami a Kvéčko pomôže Mango s jej plánom- pomstiť sa svojmu ex a kamarátkam, ktoré ju sklamali. Túto časť som milovala. Aj keď bola Mango na môj vkus až príliš šialená a Kvéčko príliš bojazlivý, túto časť som žrala. Úplne som bola v tom, že celá kniha bude len o tejto jednej noci, keď sa mal tento plán pomsty uskutočniť. Znovu sme tu mali knihu v ktorej je možné všetko a nikto sa do vás nebude starieť. Veď prečo nie...v knihách vezenie nepoznáme. A ak áno, všetci to žerú. 

Čo sa týka ostatných častí. Tieto boli na môj vkus strašne nudné. Knihu som čítala 5 dní. Áno, dobre čítate. Proste ma nelákalo ísť do ďalšej kapitoly. V týchto častiach sme sa stretli s tým, že Mango zmizla (ako v minulosti) a nikto ju nevedel nájsť. A jej rodičia....ZATIESKAJTE IM. Nie že by si aspoň trochu robili starosti, ale oni radšej vymenia zámky na dverách, lebo majú Mango dosť. Môj brat má 22 a furt sa o neho mamka bojí. 

"Každý sa ide zblázniť, len aby vlastnil čo najviac vecí."

Takže všetko ostáva na Kvéčku. Ako sa dozvie, Mango v minulosti zanechávala indície, kde by sa mohla nachádzať. Preto sa Kvéčko rozhodne ju nájsť na vlastnú päsť spolu so svojimi kamarátmi. Indície, ktoré mu zanechala ho zavádzajú na rôzne miesta a on sa bojí toho najhoršieho- že je Mango mŕtva a chce, aby ju našiel on. 

Keď som knihu po 5 dňoch a pár zívnutiach konečne prečítala a dozvedela som sa, ako to všetko skončilo, Mango by som zabila aj ja sama. Takže ako ste si asi všimli ja a Mago sme neboli kamarátky. Nemám rada takéto ženské postavy, ktoré boli ako Mango. 
Bože...keď to teraz čítam, všetko je tak negatívne, ale musela som sa vyjadriť. Čo sa mi na knihe najviac PÁČILO boli myšlienky, ktoré John napísal. V tomto bolo čaro tejto knihy. Myšlienky vás nechali rozmýšľať a niečo ste si z knihy odniesli. Presne, ako to John vie. :) Takže všetko čo vám môžem odporučiť je prvá časť knihy a jej myšlienky. Viac nie...

MOJE HODNOTENIE:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!