13. mája 2015

Federica Bosco- Anjelská láska

Počet strán: 344
Jazyk: slovenský jazyk
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Motýľ
Diel: 3. diel- záverečný

Anotácia:
Mia dostala príležitosť, na ktorú odjakživa čakala – pozvali ju na prijímacie skúšky do Kráľovskej baletnej školy. Hoci mala splnenie životného sna na dosah ruky, dala prednosť slobodnému tancu bez pravidiel a obmedzení. Po tom, čo s Ninou prekonali všetky nedorozumenia, ktoré ich rozdeľovali, sa spoločne presťahovali do Londýna. Mia navštevuje tanečnú školu Brit, ktorou je nadšená, kým Nina sa zapíše na štúdium žurnalistiky. Londýn pre ne neznamená iba zábavu a zmenu, priateľky musia spoločne znášať Ninino tehotenstvo. Ako vždy im je oporou nehmotný Patrick, až kým jedného dňa...


"Túžim slobodná tancovať bez pevných pravidiel, slobodná študovať balet, s kým len chcem, bez toho, aby som musela dodržiavať prísne nariadenia prestížnych škôl alebo znášať vrtochy frustrovaných učiteľov, slobodná vyjadriť samu seba."

Obálka knihy: Čo k nej mám povedať? Hmm...autori vybrali skutočne nádhernú zelenú farbu, ktorú dopĺňa super písmo. Čo sa týka tej dievčiny, tak musím povedať, že táto obálka sa mi páči najmenej. Podľa mňa je tam strašne kŕčovito zobrazená, preto sa mi to nepáči. Dávam obálke 4 body, kvôli nádherným šatám, písmu a farbe. Bod dole za tú pózu dievčaťa. 

Ako som už spomínala v recenziách na predchádzajúce dve časti, sériu som si strašne obľúbila. Aj keď som najskôr na túto sériu nebrala ohľad, všetko sa zmenilo po prvom diely. Druhý diel som prečítala na vianoce a som šťastná, že som sa dostala konečne aj k záveru série o láske baletky Mii a jej "anjela" Patrika. Bola som veľmi zvedavá, ako to autorka všetko zakončí, pretože s takýmto príbehom som sa ešte fakt nestretla.


Vybrať si vlastnú cestu nie je vždy jednoduché. 

Dej pokračuje tam, kde druhý diel skončil. (na tejto sérií sa mi to páči, pretože mi nič neujde) Mia sa konečne po namáhavej ceste plnej bolesti dostáva na konkurz do jej vysnívanej Kráľovskej baletnej školy. Prímačky dopadnú tak, ako si želala, ale Mia predsa len jej vytancované  miesto neprijme. Je s tým zmierená, ale ako to vysvetlí jej rodičom a hlavne jej starej mame, ktorá ju tak podporovala? Jedna kapitola jej života sa pre ňu končí, ale nová sa otvára. Jej najlepšia priateľka Nina sa s ňou zmierila a obidve sa rozhodnúť presťahovať do Londýna. Každá má svoj nový sen, ktorý chce v novom meste dosiahnuť. Mia to bude mať znovu ťažké, ale so všetkým jej bude pomáhať jej pravá láska Patrik

Ani táto časť ma celkovo nesklamala a autorka si dala na príbehu záležať. Páčilo sa mi, že Miu a Ninu presťahovala do nového mesta, kde nikoho nepoznali a všetko bolo nové nielen pre nich, ale aj pre mňa.  Stretli sme sa tu s novými postavami ( Adamom, Ariel,...). Každá postava bola v niečo výnimočná a niektorých som mala rada- Adam a niektorých som z duše nenávidela- Goddard. Páčilo sa mi, že autorka do tejto časti dala z každého rožku trošku a príbeh krásne zakončila.

Mia oproti predchádzajúcim dvom knihám dospela a bolo to na nej vidieť. Prekvapovala ma a obľúbila som si jej správanie a činy. Ale ako sa hovorí...človek sa predsa len celý nezmení a aj Mia mala svoje "detské" chvíle, kedy by som ju najradšej prefackala. Nepáčilo sa mi na nej, ako sa niekedy "zbláznila" a všetko si vyliala na svojich blízkych. Už na začiatku vynadala svojej starkej (aj keď v niečom mala pravdu), potom ma prekvapila, ako sa postavila ku tomu, že bude mať súrodenca. Vtedy by som ju najradšej udrela a povedala jej, nech sa preberie. Všetko zakončila, keď sa pohádala s Patrikom a Ninou, kvôli niečomu, čo doteraz nechápem. Proste...aj keď som ju mala strašne rada, niekedy som ju nemohla vystáť.
Patrik ani v tejto časti nesklamal a mala som ho veľmi rada. Po skončený dielu som bola smutná, že som sa s ním musela rozlúčiť. Bol hrdina, ktorého som si neskutočne obľúbila. Až do konca knihy som strašne dúfala, že sa niečo stane a Patrik znovu ožije- proste bude zhmotnený, alebo sa nejako prevtelí do niekoho iného (áno, smejte sa mi, ale je to pravda).
Ku ktorej postave musím niečo napísať je Nina. V tomto diely ma strašne prekvapila. Aj keď som na začiatku nechápala, že v jeden deň sa s Miou udobrili a na druhý sa už k sebe chceli nasťahovať, strašne som si ju obľúbila.
Čo sa týka postáv, ktoré som nemala rada, kraľuje Goddard. Stačilo, že som v knihe prečítala, že s ním ide nejaká scéna a pretáčala som oči. Potom tu máme kráľovnú- Miinu matku, ktorá sa síce v tomto diely držala, ale na začiatku som ju išla zavraždiť za to, ako strašila Ninu kvôli jej dieťatku.

Milovala som ho celým svojím bytím až na hranicu zdravého rozumu, až za hrob. 

Nakoniec môžem povedať len toľko, že som si túto sériu neuveriteľne obľúbila a autorke tlieskam. Vytvorila krásny príbeh plný lásky, tanca, bolesti, priateľstva. Bolo mi potešením túto sériu čítať. :) Celú sériu vám preto odporúčam. Ak mám ohodnotiť celú sériu, dávam jej 4,5 sovičky, čo je vynikajúce. Tejto časti dávam 4 sovičky. Predsa len...prvá časť sa mi páčila na celej sérií najviac. :)

MOJE HODNOTENIE:

Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem kníhkupectvu MEGAKNIHY, ak vás kniha zaujala, môžete si ju kúpiť TU.  

Kam ďalej? 
Prečítajte si recenzie na prvé dva diely tejto anjelskej série- Zamilovaná do anjela a Môj tajný anjel.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!