15. augusta 2015

Jasinda Wilder- Strácam sa v tebe

Počet strán: 320 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2015
Séria: Falling #1

Anotácia:
Osemnásťročná Nell Hawthornová sa zaľúbila do svojho dlhoročného priateľa z detstva Kyla Callowaya. Ich mladá láska je krásna a budúcnosť je plná prísľubov. Potom však Kyle tragicky zahynie a Nell to navždy zmení. Na pohrebe sa prvý raz stretne s Kylovým starším bratom Coltonom. Obaja sa prebíjajú životom, ako najlepšie vedia. Asi o rok sa ich cesty znova skrížia v New Yorku. Colton pochopí, že Nell sa ešte vždy nezmierila s Kylovou smrťou. Ešte vždy v nej tlela bolesť, pocit viny a ľútosť. Vie, že by sa do toho nemal starať, ale nemôže si pomôcť. Cestu k sebe nenájdu ľahko a obaja majú svoje tajomstvá. Spolu sa však naučia, ako prekonať bolesť a ako zaceliť staré rany. Zistia, aké dôležité je odpúšťanie.


Obálka knihy: Obálka odo mňa dostáva plný počet bodov- 5/5. Nádherné farby a písmo. Chlapa na obálke som si predstavovala presne ako Coltona. Dievča vybrali tiež veľmi pekné, aj keď Nell v mojej hlave vyzerala trochu inak. 

Jasinda Wilder poznám len vďaka knihe Alfa, ktorú som si prečítala v zime. Ako som písala aj recenziu, jej kniha ma strašne sklamala a do pokračovania Beta sa určite nechystám. Tento rok však pre nás vydavateľstvo Ikar pripravilo jej ďalšiu knihu, tentokrát zo série Falling- Strácam sa v tebe. Aj keď ma anotácia nezaujala a vôbec som ju nechcela čítať, nuda robí svoje a nakoniec som ju v kúpeľoch prečítala. Bohužiaľ, Jasinda ma opäť sklamala

Povedzme si hneď na začiatok. Nápad na dej bol vynikajúci. Dvaja najlepší priatelia sa do seba po čase zamilujú a vznikne silná láska, ktorú však zasiahne tragédia. Po rokoch však dievča spoznáva staršieho brata jej mladej lásky a znovu sa zamiluje. Jasinda mala skvelý nápad, ale samotné postavy a priebeh deja jej ho skazili

Dalo by sa povedať, že kniha je rozdelená na dve časti- minulosť a prítomnosť. Autorka nám v knihe rozpráva minulosť Nell a Kylea, ich lásku a celú tragédiu. Postupne sa dostávame do prítomnosti a tu spoznávame zmenenú Nell, ktorá sa zamiluje do Kyleovho staršieho brata Coltona. Niekomu sa to možno bude zdať čudné, ale viac sa mi páčil príbeh v minulosti. Jasinda si u mňa týmto získala body k dobru. Ako som už na začiatku spomínala, nápad bol podľa mňa skvelý, čo však knihu pokazilo, boli postavy a hlavne hlavná hrdinka. Prítomnosť zachránili len kapitoly, ktoré boli písané z pohľadu Coltona.


Nell mala u mňa ako keby rozdvojenú osobnosť. Nell v minulosti bola vynikajúca, aj keď sa mi v pár veciach nepáčila, dokázala som jej ich prepáčiť. Bolo krásne čítať, ako sa zamilovala do svojho najlepšieho kamaráta a ako sa s tým vyrovnávala. Čo sa však týkalo Nell v prítomnosti, bola som fakt šokovaná. Úplne sa mi sprotivila, nepáčilo sa mi jej chovanie a činy. Žila stále len v minulosti, ktorá ju pomaly zabíjala. Chápala som, že je to pre ňu ťažké, ale ona sa od nej nechcela vôbec odpútať. Čo ma však dorazilo bolo, že sa rozprávala o svojej minulosti s Coltonom a o pár sekúnd sa rezala. O.o Čo som tiež nechápala bolo, že keď prichádza o dieťa pri behu, nieže by zavolali záchranku, alebo pomoc, ale oni sa kecajú. Fuck logic.
Colton bol také zlatíčko, ktoré bolo skvelé. Aj on mal síce svoje slabé chvíle, ale jeho životný príbeh bol vynikajúco spracovaný a dojal ma. (Niekedy som si až hovorila, že si ho Nell vôbec nezaslúži.)
A nakoniec tu máme samozrejme Kylea. Objavil sa len chvíľu, ale len tá chvíľa stačila na to, aby som si ho zamilovala. Pri jeho smrti mi vypadli slzy, ale keď som čítala bonus z jeho pohľadu, ako umieral, tak to som už nevydržala a rozplakala som sa. Bolo mi ho strašne ľúto.

Čo sa mi ešte na príbehu nepáčilo bolo málo vedľajších postáv. (boli vôbec nejaké? O.o) Príbeh by určite skvele doplnili. Nad čím som ešte krútila hlavou bol sex. ( :D ) Prvý sex Coltona a Nell trval na čítačke 30 strán! Neviem ako vy, ale ja som 30 stranový sex nečítala ani v erotickej knihe.

Aj keď sa recenzia zdá strašne negatívna, kniha je svojim spôsobom dobrá. Oddychové čítanie pre romantické duše, ktorých takýto typ kníh zaujíma. Knihe dávam 3 sovičky (po dlhom uvažovaní). Sovičky za skvelý nápad na dej, postavy Kylea a Coltona a minulosť.

MOJE HODNOTENIE:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!