1. januára 2016

Rachel Harris- Umenie predstierať

Počet strán: 310 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania: 2015




Anotácia:
Podľa chlapcov z fairfieldskej akadémie existujú dva druhy dievčat – na trvalý vzťah a na nezáväzné randenie a užívanie si. Sedemnásťročná Alyssa je určite ten prvý typ, ale túži to zmeniť. Cieľom jej radikálnej premeny je lámač ženských sŕdc Justin Carter. Aby si ju všimol a stala sa tak atraktívnym dievčaťom na randenie, prehovorí svojho kamaráta Brandona, populárneho športovca, aby predstierali, že spolu chodia. Nevinná hra postupne prerastá v niečo, čo môže navždy zničiť ich priateľstvo a Alyssinu snahu stať sa niekým iným.



Obálka knihy: Tentokrát sa znovu vyjadrím aj ku obálke. Videla som originálnu obálku a musím povedať, že naša sa mi neuveriteľne páči! Nie len, že vybrali skvelé písmo, ale celkový obrázok na obálke je krásny. Už som obrázok videla veľa krát na internete a vážne sa ku tejto knihe hodí. Dávam jej plný počet bodov- 5/5. 

Umenie predstierať je ten typ knihy, ktorý ma hneď zaujal svojou anotáciou a dala som si ju v tom momente do wishlist-u. Strašne som sa tešila, kedy si príbeh prečítam a bola som rada, keď som knihu dostala pod stromček. Hneď v ten večer som sa do nej pustila a po dvoch kapitolách som ju zavrela. Dočítať túto knihu bolo vážne ťažké

S Rachel som sa zoznámila pri jej knihách Moje sladké šestnáste storočie a Príbeh dvoch storočí. Vyšla aj kniha Môj nie príliš sladký život, ale do tej som nemala silu sa pustiť. Priznajme si...Rachel má skvelé nápady. Cestovanie v čase bolo vážne skvelý nápad a kniha Umenie predstierať nebola výnimka. Čo sa týka deja a celkovej zápletky, kniha bola vážne skvelé čítanie. Čo sa však týka celkového spracovania, Rachel ma sklamala

Dej asi nemusím predstavovať bližšie, keďže anotácia nám toho povedala veľa. Alyssa je typ dievčaťa, ktorý túži po romantike a pevnom vzťahu. Keď jej vzťah stroskotá, povie si, že je čas na zmenu a na jej nový plán- Operácia príťažlivosť, ktorý má na konci jediný cieľ- Justina Cartera. Zmení svoj šatník, začne sa viac starať o svoj zovňajšok a je viac sebavedomá. Ku cieľu jej pomáha aj jej dlhoročný kamarát Brandon, ktorý sa stane jej falošným frajerom a má jej tak pomôcť priblížiť sa k Justinovi. Všetko sa však skomplikuje, keď sa do hry zamiešajú city
Ako som už spomínala, dej sa mi páčil. Zo začiatku sa mi kniha zdala strašne nudná a kým sa všetko rozbehlo, pár kapitol som si musela počkať. V jednej kapitole nastal zlom, ktorý ma prinútil knihu nechať otvorenú dlhšie, ako 10 minút. Čo sa týka štýlu písania, na ten Rachel som si už zvykla v jej predošlých knihách a aj táto sa mi čítala ľahko. Striedajú sa nám pohľady oboch hrdinov, za čo som vďačná. Každý je niečím špeciálny a tým sa mi páčil. Kým ten Alyss posúva príbeh dopredu, Brandon viac ukazuje svoje vnútorné city, čo sa mi na knihe veľmi páčilo. 

Z dvoch hlavných postáv som si obľúbila viac Brandona. Vždy som sa tešila na jeho pohľady v knihe a pár krát som sa pri jeho scénkach usmievala ako blbec. Práve si ani nedokážem spomenúť, či existovala nejaká scéna, kde som ho nemala rada. Prišlo mi však trochu hlúpe, že si vôbec nevšimol, čo ku nemu Alyssa cítila, aj keď to mal rovno pred očami. 
Alyysa bola v knihe tá slabšia postava. Páčila sa mi jej chuť zmeniť svoj život, ale jej niektoré spôsoby sa mi vôbec nepáčili. Zo začiatku som si na ňu vôbec nevedela zvyknúť, ale na konci knihy ma prekvapila, keď z nej vzišla príjemná postava. 

Knihu vážne neviem ohodnotiť. Dej síce bol skvele vymyslený, ale na postavy som si musela dlho zvykať. Keď si na konci knihu zrekapitulujem, kľudne by som polovičku strán vyhodila, pretože Rachel do nich dala len úplné omáčky a stále sa krútila len okolo toho istého. Kniha však bola príjemné čítanie a koniec knihy vážne veľa zachránil. Knihe nakoniec dávam 3 sovičky a odporúčam ju skôr mladším čitateľom a romantikom. 

MOJE HODNOTENIE: 


1 komentár:

  1. Autorku mám ráda a tak si knihu určitě přečtu. Ale jestli je tam opravdu hodně zbytečných věcí, bude to opravdu škoda :(

    OdpovedaťOdstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!