23. januára 2016

Tabitha Suzuma- Zakázaná láska

Počet strán: 272 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2015

Anotácia:
Ona je krásna a talentovaná. A má sladkých šestnásť. On má sedemnásť a pred sebou skvelú budúcnosť. Lenže sa do seba zamilovali. A... sú súrodenci.

Sedemnásťročný Lochan a šestnásťročná Maya si vždy pripadali viac ako najlepší kamaráti než brat a sestra. Keď sa na nich matka-alkoholička vykašľala, museli rýchlo dospieť, postaviť sa na vlastné nohy a postarať sa o svojich troch mladších súrodencov. Starostlivosť o malé deti, každodenný boj o prežitie i neustále chodenie do školy ich však zblížilo – väčšmi než je pre súrodencov zvyčajné. Až sa napokon do seba zamilovali. Nezáväzný flirt prerástol do spaľujúcej lásky nevedno ako. Lochan a Maya sú si vedomí, že ich vzťah je nevhodný, nesprávny a nemôže za žiadnych okolností pretrvať. No ako sa môžu priečiť niečomu, pri čom cítia, že to tak má byť? Isté je len jedno, láska tak spaľujúca nemôže mať šťastný koniec.

Knihu som dočítala už pred týždňom a povedala som si, že recenziu na ňu nebudem robiť. Neviem, čo ma prinútilo písať nasledujúce riadky, pretože kniha ma citovo a psychicky vyšťavila. Už odkedy vydavateľstvo napísalo, že ju bude vydávať, musela som ju mať. Anotácia ma skutočne zaujala a bola som zvedavá na príbeh Lochana a Mayi.

Čítala som už veľa príbehom, v ktorých sa objavuje téma o láske medzi súrodencami. Problém je, že len NEVLASTNÝMI. Preto, keď som si prečítala anotáciu ku tejto knihe, ostala som prekvapená, ako sa kniha môže skončiť a ako autorka môže písať o takej téme. Sama mám staršieho brata a skôr by som ho zaškrtila, ako keby som sa do neho mala zamilovať. 

Tabitha píše skutočne zaujímavo a príbeh ma upútal už od prvej stránky. Život Lochana a Maye nikdy nebol prechádzka ružovou záhradou. Kým ja sa sťažujem, že musím umyť riad, oni sa starali o svojich troch mladších súrodencov, chodili na nákupy, varili večere a udržiavali poriadok v dome, kým ich matka alkoholička pije, alebo odchádza ku svojmu frajerovi.  Robia všetko, čo je v ich silách, aby všetko fungovalo, aj keď jeden zo súrodencov im to nezľahčuje. Pri všetkom tomto zhone si uvedomia, že sa medzi nimi rodí láska, ktorá je silnejšia, ako by mala byť tá súrodenecká. Ani si to neuvedomia a zamilujú sa do seba. Vedia, že sa všetko môže skončiť zle- oni vo väzení a ich súrodenci v decáku, ale...city sa nedajú zastaviť.

Ako som už písala vyššie, príbeh ma upútal už od prvej stránky a knihu som nevedela pustiť z rúk (fajn, priznám sa, že som ju ani nepustila, keďže som ju prečítala za jeden deň, kým som ležala chorá v posteli). Najskôr som si myslela, že incest v tejto knihe mi bude vadiť, ale nakoniec...ach...neviem to vysvetliť. Budete do knihy tak zažratí, že si ani neuvedomíte, že tá láska je zakázaná a budete im do poslednej stránky držať palce

Nejdem písať o Lochanovi a Mayi zvlášť, lebo nemusím. Obidve postavy autorka skvele napísala, opisovala ich príbeh tak, že som v niektorých miestach knihy ani nedýchala. Bola som rada, že kniha je písaná z oboch pohľadov a preto som mohla vidieť myšlienky obidvoch hrdinov. Čo sa týka ich súrodencov, milovala som ich mladšiu sestričku. A ich matka?! To vlastne ani nebola matka. To, ako sa správala ku deťom bolo hrozné. 

Ako som napísala, kniha ma citovo a psychicky vyšťavila, na konci som plakala ako malé dieťa a traumu som mala ešte asi 2 hodiny po prečítaní knihy.  Viem, že väčšina sa po knihe bojí siahnuť, keďže je tak láska medzi dvoma súrodencami, ale NEBOJTE sa. Knihu si určite zamilujeme. Nemôžem dať knihe nič iné, ako plný počet sovičiek a modliť sa, či náhodou ešte nie je pokračovanie, lebo ten koniec...

MOJE HODNOTENIE:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!