12. júla 2016

Penelope Douglas: Nádych

Počet strán: 328 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2016

Anotácia:
Tate a Jared majú k sebe blízko už od detstva, ale ich kamarátsky vzťah sa jedného leta zmení na peklo. Jared začne byť na Tate hrubý, v škole ju ohovára a šíri o nej samé klamstvá. Akoby sa jej za niečo mstil... Tate neskôr využije príležitosť a odchádza na rok do Paríža na študijný pobyt. Do USA sa vracia už ako mladá a krásna zrelá žena. V meste snov totiž zakúsila, čo je to osobná sloboda. Už nechce žiť minulosťou, nechce sa pred všetkými skrývať ako kedysi a mieni sa Jaredovi postaviť zoči-voči. Ale aj Jared sa zmenil...žeby mu bolo smutno za Tate? A vôbec, oplatí sa ešte zabojovať za toho druhého?



Knihu Nádych som čítala už asi pred dvoma rokmi. Na internete sa objavil amatérsky preklad a anotácia ma neskutočne zaujala a preto som sa do príbehu pustila. Doteraz ho mám v čítačke a čítala som ho asi 3-krát, pretože sa mi neuveriteľne páčil. Keď vyšla tento rok kniha, povedala som si, že si ju určite zaobstarám, aj keď som na knihu čítala pár negatívnych recenzii. Kniha ma tentokrát zaujala o niečo menej.

Príbeh rozpráva o Tate a Jaredovi, ktorí boli v detstve nerozlučnými kamarátmi. Ich domy stoja pri sebe a ich izby spája veľký strom, ktorý v detstve slúžil ako ich chodník do izby toho druhého. Všetko sa však zmenilo v osudné leto, kedy sa Jared vrátil z prázdnin od svojho otca a ku Tate sa začne právať hrubo, v škole ju šikanuje a ohovára ju. Tate neostáva nič iné len Jareda znenávidieť a pretrpieť celé roky až do posledného ročníka strednej školy. Tate sa vracia po roku strávenom v Paríži do rodného mesta a povie si, že už bolo dosť šikanovania a ohovárania. Jaredovi sa konečne postaví zoči-voči a boj o city sa začína.

Bože, kde začať? Asi začnem tým, že kniha sa zaraďuje do tých, kde viete, aký bude koniec, hlavný hrdina je blbec, správa sa hlúpo k hlavnej hrdinke, ktorá sa práva ako by bola z porcelánu. Jedného dňa sa však postaví hlavnému hrdinovi, ten je v šoku, uvedomí si, že ju miluje a ona prejde z nenávisti k láske. (úplný obsah tento knihy)
Ako ma však poznáte, tak ja tieto knihy milujem a preto mi dej ani tak veľmi nevadil. Autorka píše štýlom, ktorý je ľahko čitateľný, nie je ťažký a preto je Nádych skvelá kniha na relax ( alebo dovolenku). Anotácia knihy je veľmi zaujímavá a čitateľa až láka zistiť, prečo sa Jared začal správať k Tate tak hrubo. Po zistení príčiny som bola trochu prekvapená (to slávne nadvihnutie obočia, nakrčenie nosa a slová: "WFT" ). Prvé stránky knihy boli ako keby taký rozbeh a po pár kapitolách to začalo byť zaujímavé, takže odporúčam knihu nezatvoriť hneď v prvých stránkach a dať jej šancu.

Tate bola postava, ktorá bola miestami trochu pribrzdená, jej činy boli zvláštne, ale po celkovom zhodnotení bola príjemná postava. Bola som rada, ako sa Jaredovi konečne postavila a nenechala si skákať po hlave, snažila sa, aby jej posledný ročník na škole nebol len o šikanovaní a ohováraní. Čo sa mi nepáčilo bolo, ako rýchlo Jaredovi odpustila. Ja by som to nedokázala a moju dôveru by musel získavať oveľa dlhšie.
Jared je kapitola sama o sebe. V takýchto knihách sú drsný, drzý a zlý chalani, ale nájdu si moje srdce. Jareda som však nechápala. Dozvedeli sme sa, prečo sa ku Tate začal správať zle, ale podľa mňa to nebol až taký veľký dôvod, prečo by som moju najlepšiu kamarátku začala šikanovať. Ak by som ho mala bodovať, tak by u mňa získal asi tak 2 body z 10 (jeho vyznania a pár kapitol sa mi páčil).

Ako som už vyššie spomínala, Nádych je kniha, ktorá je podľa mňa určená na dovolenky, relax a prečítate ju za dva dni. Dej má veľký potenciál, hlavný hrdina však knihu pokazil. Ak máte chuť na knihu zameranú na lásku, ktorá vykvitne zo šikanovania, Nádych je pre vás to pravé. Mňa kniha veľmi nesklamala a určite si ju ešte niekedy prečítam. Dávam jej po dlhom premýšľaní 3,5 sovičky.

MOJE HODNOTENIE:



2 komentáre:

  1. "Láska zo šikany" je zaujímavý námet. Mne ale nesedelo, že proste tam tá láska bola. Ja osobne by som sa do chalana, ktorý ma šikanuje nezamilovala. :) Ale inak sa mi to taktiež príjemne čítalo :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Priznám sa, že takéto knihy rada čítam. On je badboy, uznávaný, sex a ona sivá myška. JA to proste milujem. :D Táto kniha bola vážne dobrá, len škoda Jareda. A máš pravdu..ani u mňa by si taký chalan neškrtol.

      Odstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!