3. novembra 2016

Rainbow Rowell: Nedaj sa!

Počet strán: 456 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Rok vydania: 2016
Vydavateľstvo: Ikar
Edícia: YOLi

Anotácia:
Simon Snow je ten najhorší vyvolený, aký sa kedy objavil.
Prinajmenšom to tvrdí jeho spolubývajúci Baz. Baz je síce zlý upír a totálny idiot, no v tomto má zrejme pravdu.
Simon v podstate nevie pracovať s prútikom a pomerne často sa mu podarí niečo zapáliť. Jeho mentor sa mu vyhýba, frajerka sa s ním rozišla, po svete pobehuje netvor so Simonovou tvárou a požiera mágiu. Baz by mal z toho všetkého veľkú radosť, no hoci mal spolu so Simonom nastúpiť do posledného ročníka Watfordskej školy mágie, Simonov úhlavný nepriateľ sa ani neobťažoval ukázať.

Ako som sa ku knihe dostala?: Bože, o tejto knihe som tak dlho počúvala samé chvály, ale nikdy som o ňu nejako nejavila záujem. Asi to bolo tým, že knihy od Rainbow ma nikdy nejak extra nenadchli, anotácia bola trochu...ehm...pre mňa chaotická a nevedela som usúdiť, či sa mi kniha bude páčiť. Keď však vyšla, dala som si predsa len poradiť (a kvôli mojej súčasnej obľube gay párov) a zobrala som si ju na recenziu.


Čo na knihu hovorím?: Geniálne! Naprosto geniálne! Iné slová na túto knihu nemôžem povedať. Ako som už vyššie spomínala, knihu som dlho odkladala a priznávam sa, že som sa do nej púšťala s menšou obavou. Od autorky som čítala knihu Fanúšička, kde sme sa mohli prvý krát okrajovo zoznámiť so Simonom Snowom. Nejako som na neho nebrala ohľad a úplne som zabudla, čo sa tam vtedy dialo. Preto boli pre mňa prvé kapitoly tejto knihy mňa trochu chaotické. Nevedela som o akej veľkej bitke sa tam hlavné postavy stále rozprávajú...možno to niekomu nevadilo, ale mne trochu áno.

Celá kniha Nedaj sa! sa delí na 4 časti (?) + epilóg.  Prvá časť knihy sa mi páčila o čosi menej ako ostatné. Tu sme sa začali zoznamovať s hlavným hrdinom Simonom a vedľajšími dôležitými postavami. Snažila som si zvyknúť na zaujímavý dej a tú fantasy atmosféru. Vždy sa tu spomínala tá dôležitá bitka, Simonova nešikovnosť, skoro nič sa tu nedialo a...a chýbala tu jedna dôležitá postava...BAZ! Simon ho v celej prvej časti knihy spomínal, hovoril o ich nepriateľskom vzťahu, ja som o ňom počula samé chvály, takže som pri každej novej stránke čakala, kedy sa tam konečne objaví. Keď boli moje modlitby vyslyšané a konečne sa tam objavil, celá kniha sa mi začala páčiť oveľa viac. Štýl písania mi skvele sadol, všetko bolo dokonale premyslené, vtipné, ja som knihu čítala jedným dychom a ešte teraz sa mi chce plakať, keď si pomyslím, že je koniec.

Simon bol na začiatku trochu blbec. Nešlo mi do hlavy, ako je možné že práve on je najmocnejší čarodejník. Chápem...nikto nie je dokonalý, ale on bol vážne číslo. Postupne sa však menil k lepšiemu. Bolo vidno, že Baz má na neho veľký vplyv, aj keď si to možno neuvedomoval.
Baz <3. Perfektný, sexy, dokonalý, ňuňu, jedinečný hrdina, ktorého nedokážem dostať z hlavy!! Od prvého momentu v knihe som si ho zamilovala! Všetci čitatelia mali pravdu...je nezabudnuteľný! Prosím si ho na Vianoce pod stromček! 
V knihe sa objavili aj iné postavy, ktoré mali v knihe aj vlastné kapitoly. Penelope, Agatha a Mág...z ktorých som mala v obľube len Penelope- najlepšiu kamarátku Simona. Bola milá, inteligentná, zábavná a ochotná pomôcť!

Vďaka tejto knihe som mala vo viacerých kapitolách obrovské motýle v bruchu. Usmieva som sa ako blbec, vydávala som rôzne zvuky nadšenia a pišťania. Najradšej by som išla kľačať pred dom Rainbow, aby napísala ešte pokračovanie, lebo JA NEMÁM DOSŤ SIMONA A BAZA! Knihu každému odporúčam všetkými 20 prstami na mojom tele a dávam 100 sovičiek....5 sovičiek. 

MOJE HODNOTENIE:
CELKOVÁ REAKCIA NA KNIHU:



4 komentáre:

  1. Momentálne to mám rozčítané, presnejšie som na druhej knihe. Pocity zatiaľ usporiadané nemám, no jedno môžem povedať. Baz je geniálny :D!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Môžem ťa uistiť, že sa budeš pri tejto knihe usmievať ako idiot a budeš mať motýliky v bruchu. :D A Baz je zlatko! <3

      Odstrániť
  2. Výborná recenze :) Knížku mám zamluvenou v knihovně a už se těším, až se do ní budu moct pustit :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš sa na čo tešiť. :)
      Bože, vaša knihovňa je vážne skvelá, tak tam máte takéto skvelé knihy! :)

      Odstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!