29. júna 2017

Estelle Maskame: Víš, že tě miluju?

Počet strán: 352 strán
Jazyk: český jazyk
Rok vydania: 2017
Vydavateľstvo: Fragment
Séria: DIMILY #1

Anotácia:
Na léto v Kalifornii se Eden vůbec netěší. Strávit ho má totiž v nové rodině svého otce, kterého už tři roky neviděla. Prázdniny by měla prožít s třemi nevlastními bratry a novou „matkou“ – lidmi, které vůbec nezná a ani netouží poznat. Na největší komunikační problémy naráží s Tylerem, nejstarším z bratrů. Nevyzná se v jeho divoké povaze, nemůže vystát jeho drzý pohled a ego vyšší než kopce v Beverly Hills. Pořád na něj ale někde naráží a čím víc poznává jeho svět nekonečných večírků a her, při kterých se porušují pravidla, tím víc jí zajímá. Začíná ztrácet hlavu pro lásku, která je zakázaná…



Obálka knihy: Tejto obálke nemám vôbec čo vytknúť. Podľa mňa je skvelá, krásna a ku deju sa perfektne hodí. Nemôžem dať nič iné ako 5/5 bodov.

Ako som sa ku knihe dostala?: Priznám sa, že autorka je pre mňa neznáma. Práve som si ju išla nájsť na nete a WTF?!...má 20 rokov. Normálne je to pre mňa šok, pretože je len o rok staršia ako ja a už napísala tak úspešnú trilógiu. O knihe som v originály nepočula, ale keď sa ju rozhodli preložiť, hneď mi padla do oka hlavne kvôli obálke a aj kvôli anotácii. Milujem takéto príbehy, takže som sa na čítanie tešila.

Čo na knihu hovorím?: Do knihy som sa púšťala s väčším očakávaním, keďže ma anotácia zaujala a vraj sa z nej v zahraničí stal bestseller. Pri čítaní som sa rozhodla, že si príbeh budem vychutnávať a až po prečítaní som si zrekapitulovala plusy a mínusy knihy. A tých mínusov bolo dosť. Hlavným problémom bol asi nízky vek postáv, ktorý autorka zvolila. V knihe je kopa alkoholu, večierkov, sexu, nejakých tých nelegálnych vecí a postavy majú 16-17 rokov. Keď som si ich vek raz prečítala, už sa mi pri každom pití alebo večierku krčilo čelo. Možno to ostatných čitateľom nebude vadiť, ale mne to na príbehu vadilo. Dúfam, že v ostatných dieloch budú trochu vyspelejší.

Keď sa to tak vezme, Eden bola z tých hlavnejších postáv najrozumnejšia...aj keď sa mi jej rozhodovanie v niektorých prípadoch veľmi nepáčilo. Do LA sa jej vôbec nechcelo a chápem, že chcela leto stráviť aj so svojimi rovesníkmi a nesedieť len v dome, ale vôbec sa mi nepáčilo, ako sa nechala ovplyvňovať. Možno chcela zažiť dobrodružstvo, ale to sa dá aj inak. Keby niekedy povedala STOP, nezúčastnila sa tých vecí, mala by som pre ňu väčšie pochopenie.
Tyler bol...ako príliv a odliv na pláži v LA. Na jednej strane knihy bol naštvaný, výbušný, drogoval, nenávidel celý život, ale o dve strany ďalej bol láskavý, usmieval sa a smial sa. Autorka asi chcela spraviť typického bad boy-a, ktorý sa vďaka láske napraví, ale trochu sa jej to podľa mňa vymklo z rúk. Menej je niekedy viac.
Čo sa týka kamarátov, ktorých si Eden našla v LA a trávila s nimi leto... akože vážne? Nikto sa mi nepozdával a nikoho som si extra neobľúbila (možno Rachel). K nikomu som si nespravila hlbšie city a vždy spravili niečo nad čím som krútila hlavou.  Dúfam že ak sa objavia aj v ďalších pokračovaniach, svoje správanie trochu zmenia.

Svetlými stránkami knihy bol samotný dej a jeho myšlienka, ktorá sa mi páčila. Všimla som si, že mám úchylku ku zakázanej láske nevlastných súrodencov. Ak si odmyslím alkohol, sex, drogy, tak to bola dobrá kniha. Plus dostáva aj perfektný opis LA.... a celkovo prostredie, ktoré si autorka na príbeh vybrala.

Ohodnotiť túto knihu bude pre mňa ťažké. Po prečítaní som chcela dať toľko sovičiek, potom iný počet a keď som dopísala recenziu, tak chcem dať znovu iný, lebo som si uvedomila, koľko vecí sa mi nepáčilo. Kniha je skvelé čítanie na letné leňošenie pri bazéne alebo na dovolenke. Vážne nestratíte nič, ak si knihu prečítate. Začiatku DIMILY série dávam 3,5 sovičky, pretože nemôžem prepáčiť to správanie kľúčových postáv.  Aj keď je moje hodnotenie nízke a miestami kritické, so sériou to nevzdávam! Prvý diel skončil zaujímavo a určite dočítam celú sériu. :)

MOJE HODNOTENIE:

Za recenzný výtlačok zo srdca ďakujem Albatrosmedia.
Vy si knihu môžete kúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!