11. septembra 2017

Letní dny a noci - dvanáct prázdninových políbení

Autor: Leigh Bardugová, Nina Lacourová, Libba Brayová, Francesca Lia Blocková, Stephanie Perkinsová, Tim Federle, Veronica Rothová, John Skovron, Brandy Colbertová, Cassandra Clarová, Jennifer E. Smithová, Lev Grossman

Počet strán: 408 strán
Jazyk: český jazyk
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania: 2017

Anotácia: Možná za to můžou ty dlouhé a líné dny, nebo je to možná to teplo, co lidi dohání k šílenství. Ať tak či tak, léto je tím správným časem na lásku. Letní dny a noci vám přináší 12 kouzelných prázdninových políbení od těch nejznámějších young adult autorů. Vytáhněte svou plážovou stoličku a nasaďte si sluneční brýle, máte před sebou dvanáct příběhů, ze kterých sálá letní nálada a do kterých se zamilujete. 





Obálka knihy?: Tu by som sa rada vyjadrila k samotnej obálke a aj tomu, čo nás čakalo vo vnútri. Obálka je vážne krásna a úplne sa hodí k názvu a letu. Milujem tento odtieň modrej a písmo je taktiež skvelé. Jediné, čo trochu vytknem je to slnko, ktoré mi pripadá trochu detské. Obálke preto dávam 4/5 bodov. K čomu sa chcem ešte vyjadriť sú slnká, ktoré sú okolo bokov všetkých strán knihy. Najskôr mi to prišlo skvelé, kniha mi prišla jedinečná, ale po čase mi to už prišlo priveľa. Stačilo by jedno slniečko na každej stránke. Nemuseli to zbytočne preháňať.  

Ako som sa k knihe dostala?: Poznám väčšinu autorov, ktorý sa podieľali na vzniknutí tejto knihy. Čítala som od nich viaceré knihy a väčšina sa mi skutočne páčila. O tejto knihe som však netušila. Keď mi vydavateľstvo Albatros poslalo ponuku, prešla som si ju, síce som uvidela knihu, ale nevenovala som jej pozornosť. Po dlhšom zvážení som si ju nakoniec predsa len zobrala. 

Čo na knihu hovorím?: Do knihy som sa púšťala s menšou obavou, keďže to bola moja prvá kniha poviedok a celá kniha nebola len o jednom deji. Bála som sa, že sa do nejakých postáv zamilujem a budem nadávať, prečo príbeh končí tak skoro. Ďalší problém je, že neviem ako knihu zrecenzovať. Celkovo ohodnotiť knihu, všetky poviedky alebo len tie najlepšie? Nakoniec som sa rozhodla, že bude najlepšie, ak sa vyjadrím ku každej poviedke. 

Leigh Bardugo: Hlava, šupiny, jazyk, ocas
Prvá poviedka v tejto knihe ma prinútila, aby som knihu po 20 stranách zatvorila a pár dní sa na ňu ani nepozrela. Od autorky som ešte žiadnu knihu nečítala, preto som netušila čo očakávať. Začiatok bol v pohode, ale potom mi prišla poviedka strašne nudná a úplne proti môjmu štýlu. K hlavným postavám som si nenašla žiadnu cestu, v príbehu som sa strácala a asi to bola aj moja vina, pretože som sa do príbehu nevedela vžiť. 
MOJE HODNOTENIE: 1,5/5

Nina LaCourová: Konec lásky
Hneď ako som začala čítať túto poviedku som vedela, že sa do nej zamilujem. A tak sa aj stalo. Čítala som veľa kníh o láske medzi dvoma chalanmi (milujem to), ale nikdy som nečítala o babách. Priznávam, že som mala trošku strach, ako sa mi to nakoniec bude páčiť, ale bolo to nad moje očakávania. Skutočne skvelá poviedka na leto! Chcem pokračovanie!
MOJE HODNOTENIE: 5/5

Libba Brayová: Poslední bitva v krváku
Už z názvu som vedela, že táto poviedka bude určite scary. Pri prvých vetách poviedky som mala dobré pocity, štýl autorky mi sadol a páčil sa mi nápad- lásky, ktorá vznikla pri práci v kine. Postavy sa mi taktiež zapáčili, už-už som sa tešila na ďalšiu pozitívnu minirecenziu a vtedy to začalo. To bolo totálne bláznivé a strácala som sa v tom. Vážne nepochopím autorku, prečo do knihy, v ktorej majú byť pekné spomienky na bozk a čitateľ si má pri tom oddýchnuť, napíše toto. Síce bol koniec pekný, bozk mal dobré načasovanie,  ale mne sa táto poviedka vôbec nepáčila. Body dávam len za pekný začiatok a koniec.
MOJE HODNOTENIE: 2/5

Francesca Lia Blocková: Zvrácená rozkoš
Ďalšia skvelá poviedka. Trochu som nechápala mená hlavných a vedľajších postáv, ale nakoniec som si na ne zvykla. Postavy boli príjemne, ale nenašla som si k nim žiadnu cestu, pretože autorka nejako viac nerozoberala ich život. Hlavnú hrdinku sme trochu mohli spoznať, ale hlavný hrdina bol pre mňa záhadou. Bola som rada, že autorka v poviedke vymyslela tanečnú súťaž, ale bola som sklamaná, že sme sa jej príliš neužili. Zdá sa mi, ako keby táto poviedka bola zatiaľ najkratšia. Koniec nemal síce ten veľký happy end, ale v podstate bol reálny v dnešnom svete.
MOJE HODNOTENIE: 4/5

Stephanie Perkinsová: Za devet minut zabočte na sever
Tak tomuto sa hovorí pravý letný romantický príbeh! Na toto som čakala! Vedela som, že Stephanie nesklame a pripraví nám skvelú dávku sladkej romantiky. Priznávam, že na prvej strane som sa chvíľami ťažšie dostávala do príbehu, ale nakoniec to išlo hladko. Skvelé postavy, charaktery, dej a prostredie. Za tých pár stránok som dokázala úplne prepadnúť obom hlavným postavám. Chcem pokračovanie tejto poviedky! + chcem aj knihu, ktorá hovorí o tej ich spoločnej minulosti. 
MOJE HODNOTENIE: 5/5

Tim Federle: Suvenýry
Ďalšia skvelá poviedka! A nehovorím to len preto, že je o gayoch...aj keď na tom majú veľkú zásluhu. Hneď od prvého momentu som sa do príbehu dostala a čítal sa mi strašne rýchlo. O autorovi som zatiaľ nepočula, ale do jeho štýlu písania som sa zamilovala. Suvenýry sú roztomilý príbeh o dvoch chalanoch, ktorí prežívajú...posledný deň ich vzťahu. Sakra...teraz to neznie vôbec roztomilo. Vlastne to ani nie je roztomilé. Je to...je to proste krásne spracovanie jedného dňa, spomienky na minulosti a rozmýšľanie ako sa to celé vlastne skončí. A či to skončilo dobre alebo nie, to musíte posúdiť sami. ;)
MOJE HODNOTENIE: 5/5

Veronica Rothová: Setrvačnosť 
Už pri tom názve a mene autorky bolo jasné, že to bude niečo podobné Divergencii. A nemýlila som sa. Znovu sa ocitneme v nie tak normálnom svete, kde sa pomocou technológii dajú spraviť vážne zaujímavé veci. Skoro celý dej poviedky sa preto odohráva a sne. Teda...spojení spomienok oboch hlavných postáv tejto poviedky. Čudné, že? Musím však povedať, že aj keď ma poviedka nejako extra nenadchla, vážne sa autorke podarila. Bol to skutočne skvelý a zaujímavý príbeh. Ja som však bola celý čas smutná, lebo som vedela ako sa to skončí. A potom nastal šok! Nechajte sa prekvapiť.
MOJE HODNOTENIE: 3,5/5


John Skovron: Milostný labyrint
Tento príbeh sa začal vážne zaujímavými slovami a bola som z nich trochu prekvapená. Že to nebude romantický príbeh? Pff...no to určite. Neviem prečo, ale poviedka sa mi neskutočne rýchlo čítala a bola napísaná skvelým štýlom. Kým v ostatných sme sledovali romantiku len dvoch ľudí, tu mám dokopy hneď 3 páry, ktoré čakajú na svoj vysnívaný bozk. Dá sa povedať, že "hlavné postavy" boli takými dohadzovačmi a snažili sa, aby si ostatní uvedomili, kto je ich pravá láska. Kým "vedľajšie páry" som si obľúbila a bola som happy z ich príbehu, ten hlavný sa mi zdal trochu nedorozprávaný a netuším, kde v príbehu sa do seba postavy zakukali. 
MOJE HODNOTENIE: 3/5

Brandy Colbertová: Hodně štěstí a na shledanou
Tak toto bola veľmi zaujímavá poviedka. Na začiatku som si myslela, že to bude znovu príbeh o láske medzi dvoma dievčatami, ale nakoniec som sa mýlila. Kým v ostatných poviedkach sa dej odohráva na viacerých miestach, tu sme sa ocitli len na oslave a potom v byte. Miestami sa mi zdal príbeh trochu nudný, ale celkovo sa autorke vážne podaril. Toto bolo vážne také oddychové čítanie. Príbeh bol fajn, ale nenadchol ma tak, ako ostatné skvelé príbehy v knihe. 
MOJE HODNOTENIE: 3/5

Cassandra Clarová: Zbrusu nová atrakce
Tak toto bola vážne jazda. Najskôr som si myslela, že to bude normálny príbeh, ktorý sa odohráva v cirkuse, ale nakoniec sa tam objavila mágia, démoni a prekliatia. Vážne netuším, aké pocity mám mať. Príbeh bol skvele napísaný, autorka nesklamala, ale tak, ako som povedala pri inom príbehu...toto vážne nebolo oddychové čítanie na leto. Na začiatku to bolo fajn, ale potom som sa v tom trochu strácala. Démoni? Vážne?! Čo sa však týka romantickej stránky, tak tá sa vážne podarila. Oboch hlavných hrdinov som si obľúbila. 
MOJE HODNOTENIE: 2/5

Jennifer E. Smithová: Tisíc způsobů, jak by se to všechno mohlo pokazit
Bože, toto bolo vážne sladké! Tak toto bola naozajstná letná poviedka o láske. Skvelý oddychový a nenáročný dej, v ktorom vystupovali skvelé postavy a prinútili ma otáčať stranu za stranou. Nemám k tomu viac čo povedať. Proste skvelé letné čítanie!
MOJE HODNOTENIE: 5/5

Lev Grossman: Mapa perfektních maličkostí
Túto poviedku bohužiaľ nemôžem ohodnotiť, lebo je jediná, ktorú som vôbec nedočítala. Vážne som sa snažila, ale nemôžete ma nútiť do niečoho, čo ma vôbec nezaujalo. Možno sa ku nej ešte niekedy vrátim, ale pre tentokrát ju nechávam tak. 
MOJE HODNOTENIE: ?

Tak to je koniec jednej dlhej recenzie. A ako ohodnotiť celú knihu? 
V knihe sa našla 4 geniálne poviedky, ktoré sú perfektné a určite by som si na každú prečítala aj samostatnú knihu. Tiež sa tu nájdu 4, ktoré majú nejaké tie chybičky krásy, ale čitateľ si ich bez problémov prečíta. A potom sú tu 4, ktoré sa v tejto knihe podľa mňa radšej ani nemali objaviť
Určite mi však kniha spríjemnila letné dni a noci...ehm večeri. Celkovej knihy dám 3 sovičky

MOJE HODNOTENIE:


Za recenzný výtlačok zo srdca ďakujem Albatrosmedia.
Vy si knihu môžete kúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!