7. novembra 2017

Emily Barr: Jedna spomienka Flory Banksovej

Počet strán: 248 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Rok vydania: 2017
Vydavateľstvo: CooBoo

Anotácia:
Ako vieš, komu máš veriť, keď nemôžeš veriť ani sama sebe? Flora má amnéziu. Nepamätá si nič dlhšie ako pár hodín. Ani vtipy svojich priateľov, ani pokyny rodičov, dokonca ani to, koľko má rokov. Jedného dňa pobozká niekoho, koho nemala. Pamätá si to. Je to prvá spomienka, ktorá jej zostala v pamäti. On však odišiel.

Obálka knihy: Trochu dlhšie som váhala, čo k obálke povedať. Keď som si ju pozrela prvýkrát, totálne som ju nechápala a nepáčila sa mi. Veď je tam len roztrhaný papier. Ako som však príbeh čítala, tak som jej porozumela a priznávam, že sa mi začala trochu páčiť. Trochu! Fakt je lepšia, ako keby bola nejako prečačkaná, farba a písmo sú skvelé, ale proste...viac by sa mi páčia fotka nejakých popísaných rúk alebo niečo také. Preto jej dávam 3/5 bodov.

Ako som sa ku knihe dostala?: V posledom čase čítam len samé recenzné výtlačky, pretože na vlastné knihy mi neostáva čas. Som za to aj rada, lebo vždy si nájdem samé zaujímavé knihy, ktoré by som inak nenašla. Tak to bolo aj pri tejto. Albatrosmedia mi poslalo ponuku a objavila som tam aj túto knihu zo zaujímavou obálkou a anotáciou, ktorá ma veľmi zaujala. Nebolo treba dlho rozmýšľať a knihu som si zobrala.


Čo na knihu hovorím?: O autorke som doteraz nepočula a spoznala som ju len vďaka prečítaniu tejto knihy. Čo sa týka štýlu jej písania, nemôžem jej nič vytknúť. Úplne mi sadol a kniha sa mi skvele čítala. Takisto sa mi páči celá myšlienka choroby, ktorú mala hlavná hrdinka. Zdá sa mi, že som sa s ňou ešte v žiadnej knihe nestretla. Bola som strašne zvedavá, ako sa s ňou Flora bude vyrovnávať, ako bude prebiehať každý jej deň, ako sa to všetko skončí. Vylieči sa? Veď si podľa anotácii začala spomínať. Páčilo sa mi čítať, ako sa Flora s celou chorobou vyrovnávala.

Čo sa týka deja knihy, veľmi ma sklamal. Bolo tak toľko vecí, čo som nepochopila, na niektorých stranách som sa nudila a celú knihu som dúfala v niečo, čo ani neprišlo. Asi najväčším šokom celej knihy bolo, že rodičia Flory sa o ňu strašne báli, ledva ju púšťali na nejaké párty, ale odišli z domu a nechali ju samú. Fajn, nechali ju s jej kamarátkou, chápem...ale ani nepočkali, či vôbec príde- neprišla lebo sa pohádali. Potom im Flora klamala ako sa zabávajú, Paige sa vraj nevedia dovolať lebo sa jej stratil mobil. Prečo sa jej nepovedali, nech im ju dá k jej telefónu? No to sa rozpisujem, proste...toto bol pre mňa najväčší šok.
Väčšina knihy nám ukazuje dobrodružstvo Flory, ktorá sa vyberie hľadať Drake-a, chlapca, ktorý ju pobozkal a odišiel. Tu však nastali situácie (a strany), ktoré sa mi dali úplne zbytočné a nudné. Vôbec som v nich necítila žiadnu iskru. Aj keď má kniha prekvapivo málo strán, našlo sa takých situácií dosť.

Flora bola asi jediná svetlá stránka tejto knihy. Ako hlavnú hrdinku som ju zbožňovala! Síce som si zo začiatku musela zvykať na jej chorobu, že si všetko zapisuje a zabúda, ale nakoniec som si na to zvykla. Bolo strašne milé čítať, akú má radosť, keď spravila niečo dobré, ako sa cítila trápne...a neskutočne smutné, keď sa cítila zle a plakala. Autorka vymyslela strašne silnú a ODVÁŽNU
hrdinku.
Ďalšiu postavu, ktorú som si strašne obľúbia bol jej brat Jacob. V knihe sa objavil len pomocou mailov, sms, listov alebo spomienok, ale aj tak som si to neskutočne obľúbila. Bože!! Vážne mi je ľúto, že to autorka nevymyslela inak a neužili sme si ho viac.
Asi by som sa mala vyjadriť aj k "hlavnému hrdinovi" tejto knihy, ktorý Flore pobláznil hlavu a vďaka nemu sa odvážila vybrať na dobrodružstvo- o Drakeovi. Jediné, čo k nemu môžem povedať, že som ho nemala rada od začiatku do konca knihy! A to sa tam objavil dokopy asi v 3 kapitolách (ešteže tak). Bože, ten ma vedel naštvať. Neviem prečo, ale už od začiatku mi nesadol.

Práve som zmätená z toho, koľko negatív som v knihe našla, ale nedalo sa. Na GR jej dávajú niektorí aj 5*. Keby som mala knihu hodnotiť len z pocitov, ktoré som mala z Flory a Jacoba, dala by som jej plný počet sovičiek. Bohužiaľ to nemôžem spraviť. Táto kniha hovorí o úžasnej, silnej a odvážnej hlavnej hrdinke, ktorá však podľa mňa zažije dosť nudných situácií a tiež aj situácií, ktoré mi nešli do hlavy. Nemôžem dať bohužiaľ viac, ako 2 sovičky.

MOJE HODNOTENIE:

MOJA CELKOVÁ REAKCIA NA KNIHU:

Za recenzný výtlačok zo srdca ďakujem Albatrosmedia.
Vy si knihu môžete kúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!