30. januára 2018

Petra Hederová: Milovanie s vanilkou

Počet strán: 216 strán
Jazyk: slovensky jazyk
Rok vydania: 2018
Vydavateľstvo: Ikar

Anotácia:
Čerstvo rozvedená Lena sa cez sociálne siete zoznámi s Marcelom, ženatým podnikateľom a šarmantným pretekárom, ktorý navyše žije päťsto kilometrov od nej. Zamilujú sa do seba a začnú plánovať spoločnú budúcnosť. Postupne vyplávajú na povrch problémy vzťahu na diaľku. Lena má výčitky svedomia, že láka Marcela preč od detí. A aby prekážok nebolo málo, vyjde najavo, že Marcel má v intímnej oblasti špeciálne túžby. Bude ich Lena schopná splniť a tak zachrániť ich lásku?

Obálka knihy:  Neviem ako sa mám k obálke knihy vyjadriť. Nie je to ten typ obálky, ktorý vám vyrazí dych, ani to nie je katastrofa. Síce nie je prečačkaná, ale človeka v kníhkupectve zaujme hlavne štýlom písma, ktorý sa autorom vydaril. Obálke dávam 3/5 bodov.



Ako som sa ku knihe dostala?: Autorku knihy som už dlhší čas sledovala na FB. Čítala som jej príspevky a nejaké tie recenzie túto knihu od ostatných čitateľov. Anotáciu som si teda hneď prečítala aj ja, ale ako ma poznáte dávam prednosť skôr YA a NA literatúre, preto ma nejako extra nezaujala. Pozitívne recenzie mi však nedali spávať a preto som si Milovanie s vanilkou vybrala ako recenzný výtlačok.

Čo na knihu hovorím?: Autorku som doteraz vôbec nepoznala, preto som nevedela na aký štýl písania sa pripraviť. Prvá kapitola ma nejako veľmi nezaujala a priznávam, že na knihu, štýl písania a postavy som si musela dlhšie zvykať. Autorka knihy vymyslela zaujímavý príbeh a zápletku hlavných hrdinov. Zdá sa mi, že knihu s podobným dejom som ešte nečítala (neviem, či také nejaké sú. Možno niekde v zahraničí), preto som bola veľmi zvedavá na zápletky, pokračovanie deju a ako sa to všetko nakoniec s našimi zaľúbencami skončí.

Lena je tridsaťpäť ročná rozvedená matka dvoch detí, ktorá má stálu prácu v banke a kopu materských povinností. To všetko jej však nebráni v tom, aby si prestala hľadať lásku svojho života. Aj po kope nevydarených stretnutí neprestáva hľadať. Pár dní pred skončením predplatného na zoznamke ju osloví ON. Pán Pravý! Marcel Musili. No čo, že býva vyše 500 km od nej? No čo, že ešte nie je oficiálne rozvedený? Aj tak jej dokázal svojimi správami pomotať hlavu...a aj srdce. Ich vzájomná príťažlivosť prepukne v lásku, ktorá sa zväčšuje každým ich stretnutím. Síce sú od seba ďaleko, stretávajú sa najviac ako sa dá, no aj tak si plánujú spoločnú budúcnosť. Čo sa týka sexu, Marcel má však špeciálne túžby, na ktoré Lena vôbec nie je zvyknutá. Dokáže pri ňom plniť to, na čo vôbec nie je zvyknutá? Dokážu byť aj cez problémy spolu?

Ako som vyššie napísala, na postavy som si musela dlhšie zvyknúť. Lena sa mi od začiatku pozdávala, bola som rada že si našla aj kvôli skracovanému manželstvu lásku, pri ktorej sa cítila šťastná. Pred pár dňami by som napísala, že bolo hlúpe sa hneď zamilovať do muža po pár sladkých správach, ale niečo podobné zažívam teraz, takže sa jej nečudujem. V polovičke som však nechápala, ako sa tak "rýchlo" mohla vyrovnať s túžbami Marcela. Bolo to niečo úplne iné, ako sme my čitateľky zvyknuté, napr. v Päťdesiat odtieňoch. Mne sa to vonkoncom nepáčilo a ja by som si na to nevedela zvyknúť. Na konci sa mi páčilo, ako zobrala situáciu do vlastných rúk a nenechala sa odradiť.
Marcel sa mi vôbec nepáčil. Nešlo len o to, že mal čudné túžby. Charakterovo mi vôbec nesadol a zdalo sa mi, že Lenu len namotával. Nepáčilo sa mi, ako sa k nej niekedy správal. Ku koncu mi ho prišlo trochu ľúto, ale to moje celkové pocity nemení.

Trochu som bola prekvapená, ako kniha skončila. Ostalo tam kopa nezodpovedaných otázok, čitateľ nevie, čo bude ďalej. Ak bude ešte pokračovanie, tak to chápem, ale ak nie...mňa koniec sklamal.
Viem, že som ku knihe napísala kopu negatív, ale tak ju vnímam ja. Jedinými pozitívnymi vecami na knihe bola pre mňa hlavná postava Lena a celkový nápad na dej knihy. Knihu odporúčam len starších ženám ako pohodlnú oddychovku. Knihe Milovanie s vanilkou dávam 2 sovičky.

MOJE HODNOTENIE:
MOJA CELKOVÁ REAKCIA NA KNIHU:
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!